NAPOLI MILIONARIA (1962) regia di Eduardo De Filippo

elio91     10 / 10  07/01/2012 10:16:50Nuova risposta dalla tua ultima visita » Rispondi
"No. Pecché... Siccomme 'o paese nuosto nun porta na bon' annummenata... Che vuo' fa'? È na disgrazia... Appena sentono : «napoletano», già se mettono in guardia. Pecché è stato sempe accussì.
Quanno succede nu furto di abilità, di astuzia dint' 'a n'atu paese d' 'o munno, pure si è ammentato pe' fa' ridere, se dà pe' certo, e se dice ca s'è fatto a Napule. «Nun sapite niente? A Napule è sparito nu piroscafo cu tutto 'o carico». E nun è vero, brigadie'. Nun po' essere overo. Chi ci crede è in malafede. Ma scusate, come sparisce nu piroscafo? Ch'è fatto, nu portamonete? E po' pure si è overo, allora io po' dico n'ata cosa... Logicamente, si 'o fatto è overo, vuol dire ca stu mariuolo napulitano s'ha avuto pe' forza mettere d'accordo cu n'atu mariuolo, ca nun è napulitano... Si no comme spariva stu piroscafo? 'E camion, sì. Ma si è nu camion, se dice ca ne so' sparite ciento... Perciò... tu ca si' giovane, avariss' 'a da' 'o buono esempio... accussì quanno te truove e siente ca parlano male d' 'o paese tuio, tu, cu tutt' 'a cuscienza, può dicere: - «Va bene, ma ce stanno 'e mariuole e 'a gente onesta, comme a dint' 'a tutt' 'e paise d' 'o munno»".

"No! Vuie ve sbagliate... 'A guerra nun è fernuta... E nun è fernuto niente!"

La ricerca di un lumicino in una notte che non finisce mai ma che "deve passare". Scritto sulle macerie di una Napoli devastata, commosse il pubblico dei teatri di beneficenza e poi quello di tutta Italia, un capolavoro assoluto del teatro nei suoi 3 atti perfetti che passano dalla tragicommedia al dramma più nero.
Ma cosa abbiamo combinato noi uomini, caro Eduardo, e te n'eri accorto nei tuoi ultimi anni? Non abbiamo avuto la forza di ricostruire le vere macerie. La guerra non è ancora finita, la notte non passa più.